Deichmann investerer i udsatte børn og unges skolegang
I august vender danske børn tilbage til skolebænken efter en lang sommerferie. I den anledning retter den familieejede virksomhed Deichmann fokus mod børn udenfor Danmarks landegrænse, som ikke har mulighed for at få en god skolegang.
Med kampagnen ’Skolestart for alle’ giver Deichmann udsatte børn og unge i SOS-børnebyen i Kenya en god og lærerig skolegang, som danner fundament for deres fremtid.
Køber man et par børnesko i august, er man med til at støtte kampagnen.
”Hos Deichmann har vores vision og overordnede værdisæt altid været og vil altid forblive ”virksomheden skal tjene mennesket”,” siger Thomas Christensen, CEO i Deichmann.
Gennem samarbejdet med SOS Børnebyerne fortsætter Deichmann traditionen om at hjælpe andre. Noget, som altid har været en vigtig del af familievirksomhedens DNA.
“Det føles godt at hjælpe andre, og det har vi som virksomhed en forpligtigelse til. Nu giver vi alle danskere muligheden for også at tage denne gode følelse med sig hjem efter indkøbet af sko til deres børns skolestart,” siger Thomas Christensen.
Deichmann har i mere end 100 år forsynet hele familien – store som små – med sko til alle formål, og netop derfor står børn virksomheden enormt nært. Skokæden, der har grene i hele Europa, vil sammen med SOS Børnebyerne gøre en forskel for børn ude i verden.
Skokøb der nytter
For hvert par børnesko, der bliver solgt i august, donerer Deichmann 10 kroner til SOS Børnebyerne.
Donationerne skal sikre skolegang og uddannelse til børn og unge i Kenya, og alle kan bidrage til kampagnen. Køber man i august et par børnesko i en af Deichmanns butikker eller på deres hjemmeside, er man nemlig med sit køb med til at investere i udsatte børn og unges skolegang.
Uddannelse lægger de første sten mod en god fremtid for børn. En fremtid, hvor de kan forsørge sig selv og deres familie – og ikke mindst give deres egne børn en tryg og kærlig opvækst.
Deichmann gør med kampagnen ’Skolestart for alle’ en aktiv indsats for at realisere, at flere børn og unge kan kigge mod en lovende fremtid.
Om kampagnen ’Skolestart for alle’
Hver gang, Deichmann sælger et par børnesko, donerer de 10 kroner til SOS Børnebyernes indsats for udsatte børn og unges skolegang i Kenya. Donationen går både til at investere i grundskolen og unges videregående uddannelse i Kenya. Samarbejdet mellem Deichmann og SOS Børnebyerne er et dansk/svensk samarbejde, som fortsætter indtil udgangen af 2024.
Deichmann er en international virksomhed, og med butikker i 31 lande og 41.000 medarbejdere er virksomheden Europas største skokæde.
Med kampagnen ‘Skolestart for alle’ investerer Deichmann i udsatte børn i Kenyas fremtid og uddannelse. For hvert par børnesko, der bliver solgt i august, donerer virksomheden 10 kroner til udsatte børn og unge i Kenyas skolegang.